חיוב מחזורי אוטומטי במערכת Kala

מערכת Kala מאפשרת שימוש בשירות של ביוצע חיובים אוטומטיים באופן מחזורי. השירות מתאים לכל עסק / עמותה המבצעים גביה באופן קבוע (בדרך כלל חודשי).

הסבר על השירות:
- הנפקת מסמכי הנהלת חשבונות וביצוע חיובים באופן אוטומטי עבור הזמנות עם מוצרים שהוגדר להם תאריך "תחילת שירות" (ולא עבר תאריך "סיום שירות"). 
- הפעולה תתבצע ביום קבוע בחודש או ביום המוגדר עבור הזמנה/לקוח/שירות מסויים או בכל יום בשעה קבועה לפי הגדרות התוסף.
- בהתאם לצורך שלכם, המסמכים יונפקו אוטומטית או שיווצרו ללא הנפקתם בפועל וללא חיוב לצורך ביצוע בדיקות.
- בתשלום הראשון תקופת הסיום תהיה עד לסוף החודש ובכל חיוב נוסף תקופת הסיום תהיה לפי תאריך התשלום האחרון+מחזור התשלום.
- ניתן לקבוע מחזור חיוב שונה לכל הזמנה (ברירת מחדל = חודש). 

בהתאם לאופן התשלום יווצרו מסמכי הנהלת חשבונות שונים:

1. כרטיס אשראי
עבור הזמנות בהן נבחרה צורת תשלום של "כרטיס אשראי" יווצר מסמך חשב'/קבלה שיונפק רק במידה ובוצע חיוב. יש לוודא שעבור הזמנות כאלו הוזנו פרטי האשראי של הלקוח.

2. מס"ב (העברה בנקאית אוטומטית - הוראת קבע)
עבור הזמנות עם צורת תשלום מס"ב יווצרו מסמכי חשב'/קבלה (או "קבלה" בהתאם להגדרה) אך הם לא יונפקו בפועל כיוון שלפני כן תידרשו ליצור קובץ ולטעון אותו בתוכנת מס"ב ולוודא שכולם אכן חוייבו.

3. צ'ק / העברה בנקאית

עבור אפשרויות התשלום "צ'ק" / "העברה בנקאית" יווצר מסמך חשבונית מס' אלא אם הוגדר (בתוסף או בהזמנה מסויימת) שיווצר מסמך חשבונית עסקה.

הנחיות למשתמש

1. לכל הזמנה יש להגדיר את אופן התשלום בשדה "תשלום באמצעות" (ניתן להגדיר כשדה חובה). 

2. יש להגדיר את סוגי המוצרים עבורם נרצה שיבוצע חיוב מחזורי, יש לקבוע את סוג המוצר כ-"תשלום מחזורי".

3. המוצר עבורו נרצה שיתבצע חיוב חייב להיות בסטטוס מסוג שאינו אחד מאלו: טיוטה / חדש / נסגר ללא הצלחה. במידה ואין סטטוסים למוצרים יתבצע סינון זהה אך לפי סוג סטטוס ההזמנה.

4. תאריך תחילת שירות - חובה
מוצר שעבורו רוצים להנפיק מסמכים אוטומטית חובה להגדיר לו תאריך תחילת שירות

5. תאריך סיום שירות
אחריו לא יבוצעו יותר חיובים אוטומטיים.

6. תאריך "שולם עד" מקבל תאריך באופן אוטומטי ברגע שהחיוב מתבצע ונוצר במערכת מסמך מוכן להנפקה או שכבר הונפק. 

7. הוראות קבע (מס"ב)
כדי לחייב לקוחות במס"ב, יש לגשת פעם בחודש לרשימת המסמכים להנפקה (תפריט -> לקוחות -> מסמכי הנה"ח -> מס"ב), ואז:
(a) לסמן את המסמכים אותם נרצה לחייב
(b) להוריד קובץ למחשב ולטעון אותו בתוכנה של מס"ב
(c) להנפיק את מסמכי החשב'/קבלה בקאלה רק עבור החיובים שהצליחו

8. איך להפסיק חיוב של לקוח?
כדי להפסיק חיוב יש לשים "תאריך סיום שירות". בהתאם להגדרות יתכן שיתבצע חיוב נוסף עבור אותו לקוח כדי לגבות את התשלום האחרון באופן יחסי לחודש - ולכן חשוב לשים לב לסטטוס של המוצר בהזמנה - כי אם הוא יהיה מסוג "נסגר ללא הצלחה" - לא יתבצע חיוב      אוטומטי עבורו.

9. איך מקפיאים תשלום חודשי מתחדש?
כדי להפסיק לחייב לקוח באופן זמני יש לשים "תאריך סיום לשירות", וכאשר רוצים להמשיך לגבות יש להוסיף את השירות מחדש להזמנה או במקום זה להוריד את "תאריך סיום השירות" ולעדכן את "שולם עד" בהתאם - אחרת תתבצע גביה מאז שהופסק השירות.

10. איך עוקבים אחרי חיוב אשראי שנכשל?

כאשר מתבצע נסיון חיוב באשראי והוא נכשל, ההזמנה מקבלת "סטטוס תשלום" = "לא מאושר", לא יונפק מסמך, ויתבצע נסיון חיוב נוסף באופן אוטומטי ביום הבא.
ניתן להגדיר אוטומציה שפועלת כאשר "סטטוס מצב תשלום הזמנה השתנה" שמבצעת לדוגמא שינוי סטטוס של מוצרים בהזמנה מסטטוס מסויים (למשל "תשלום חודשי") לסטטוס אחר (למשל "תשלום חודשי - בעיה בחיוב").

בכל ביצוע של חיוב מחזורי שהיו בו תקלות של נסיון חיוב אשראי ישלח אימייל אל כתובת המייל הראשית של המערכת.

11. 
איך מבצעים את החיוב באופן ידני (במקום לחכות שיגיע הזמן לחיוב אוטומטי)?
כאשר מעוניינים לבצע חיוב + להנפיק מסמך על מוצר שמוגדר לחיוב מחזורי, יש ללחוץ על הכפתור "ביצוע חיוב מחזורי" המופיע בחלק העליון של כרטיס ההזמנה, מתחת לכותרת (הכפתור מופיע רק כאשר יש חיוב מחזורי לביצוע)

עוד מתוך עזרה בנושאי חיוב כרטיסי אשראי והנפקת מסמכי הנהלת חשבונות

הגדרת "תנאי תשלום" לצורך הזנה אוטומטית של תאריך לתשלום במסמך הנה"ח

במערכת קאלה קיימת אפשרות  להגדיר "תנאי תשלום" לצורך הזנה של תאריך לתשלום תואם בעת...

איך מחייבים כרטיס אשראי במערכת Kala?

חיוב כרטיסי אשראי מתאפשר בעת הנפקת מסמכי קבלה או חשבונית + קבלה. הסכום לחיוב נקבע לפי סכום המוצרים...

חיוב אשראי (סליקה) והנפקת מסמכי הנה"ח

בכדי לבצע חיוב של כרטיס אשראי במערכת Kala יש לודא קודם כל שהינכם מחוברים לספק מתאים וגם לספק של...

כיצד ניתן לצפות בכרטסת לקוח עם יתרה סופית?

כיצד ניתן לצפות בכרטסת לקוח עם יתרה סופית ויכולת לייצוא מבלי להיכנס למערכת של ספק הנפקת המסמכים?...

בהפקת קבלה איך מגדירים צורת תשלום?

קביעת צורת התשלום מתאפשרת רק בהנפקת קבלה או חשבונית + קבלה. הסכום לחיוב נקבע לפי סכום המוצרים...

כיצד לחייב הזמנה ולהנפיק חשבונית/קבלה

בעזרת קאלה ניתן לבצע חיוב אשראי בעת הנפקת מסמך קבלה, חשבונית/קבלה, או לבצע זיכוי בעת הנפקת קבלת...

איך להנפיק מסמך המבוסס על חשבונית עסקה?

ברשימת המסמכים נעמוד על החץ שורה החשבונית עסקה. בלחצני פעילות שהופיעו נלחץ על "חשבונית"...

איך מנפיקים מסמך זיכוי עם/בלי זיכוי בפועל?

נעמוד על החץ מימין לחשבונית קבלה שאותה נרצה לזכות. בלחצני פעילות שהופיעו נלחץ על נפתחה חלונית...

איך שומרים פרטי אשראי לשימוש חוזר?

שמירת פרטי אשראי מצריך שימוש בשירות ה-  Token של חברת הסליקה. ה- Token מאפשר לבצע חיובים חוזרים...

איך להנפיק מסמכי הנהלת חשבונות?

הנפקת המסמכים מתבצעות בעבור הזמנות במערכת וסכומן נקבע לפי סכום המוצרים המוזמנים באותה הזמנה. לאחר...

איך להנפיק מסמכי הנהלת חשבונות ללא מע"מ?

הנפקת המסמכים מתבצעות בעבור הזמנות במערכת וסכומן נקבע לפי סכום המוצרים המוזמנים באותה הזמנה. לאחר...

פריטים לא מופיעים בחשבונית?

ודאו שאתם מנפיקים מסמך עבור הזמנה עם מוצרים: הפריטים המופיעים בטופס הנפקת מסמך נלקחים מתוך רשימת...

איך מוציאים דוח סוף חודש למנהל/ת חשבונות?

ניתן להוציא פרוט של מסמכי הנהלת חשבונות שהונפקו בטווח תאריכים מסויים. יש ללכת בתפריט ללקוחות ומתחת...

מה זה "מצב תשלום" שמופיע בכרטיס הזמנה וכיצד ניתן לערוך אותו?

בכרטיס הזמנה, מופיע למעלה שדה בשם "מצב תשלום" וגם מופיעה עמודה כזו ברשימת ההזמנות - אלא אם הוגדר...