התגברות על התנגדויות במהלך שיחות "קרות" (טלמרקטינג)

"אני לא צריך את זה",  "אין לי את הבעיה הזו" ואמירות דומות, מצטמצמות לאותו כוונה: "אני לא מעוניין".

בעת ביצוע שיחות "קרות" (טלמרקטינג), אתם תחוו התנגדויותרבים מן האנשים שתתקשרו אליהם יאמרו לכם שהם אינם מעונייניםבלי קשר למילים אשר יוצאות מפיכםאתם יכולים לומר שאתם מחלקים כסף והם עדיין יאמרו לכם שהם אינם מעונייניםזה קורה מפני שאנשים רבים פיתחו "תגובה אוטומטיתאל מול שיחות טלמרקטינגוהתגובה האוטומטית הזו היא הביטוי "אני לא מעוניין".

כיצד להתגבר על ההתנגדויות בעזרת תהליך פשוט בעל 3 שלבים:

1. הכרה
חשוב לקחת רגע כדי להכיר בהתנגדות של הלקוח הפוטנציאלי שלכם. הכרה מראה כבוד. זה גם גורם לכם לא להישמע הגנתיים.
דרך קלה להכיר בהתנגדות היא פשוט לומר "אני מבין" או "אני שומע את זה כל הזמן" . זה לא משנה מה תאמרו, כל עוד אתם מעבירים את העובדה ששמעתם את ההתנגדות ואתם מכירים בה.

2. התגברות
יש יותר מדרך אחת להפוך מישהו שהוא "לא מעוניין" למישהו "מעוניין", אך האסטרטגיה שהיתה הכי מוצלחת היא לומר ללקוחות הפוטנציאליים מה הם "מפספסים" אם יחליטו שהם לא מעוניינים.
מדוע שמישהו יקבע איתכם פגישה במהלך שיחה קרה? חשוב לספק תובנה וחשוב שהלקוח יבין מהו הסיכון אם יוותר עליה.

3. חזרה אל נקודת העזיבה
אני לא רוצה לומר שזהו החלק החשוב ביותר, כי כל 3 השלבים הם חשובים, אך תקצצו את שיעור ההצלחה שלכם ב-½ (לפחות) אם תשכחו את שלב זה.

בירור הצרכים מתבצע דרך סדרה של שאלות. התנגדות תגיע כתגובה לאחת השאלות שלכם. לאחר הכרה והתגברות על ההתנגדות, חשוב מייד לחזור אחורה ולשאול מחדש את השאלה האחרונה עליה היתה ההתנגדות ולפתור אותה. (שלא תשאר פתוחה כסימן שאלה בצד של הלקוח)

אל תשכחו לבצע את התהליך לפי הסדר ולא לדלג על ההכרה והתגברות בטרם מציעים מענה להתנגדות. תהיו בטוחים בדבריכם ודברו בשפה חיובית, הלקוח הפוטנציאלי שומע ומרגיש זאת.

עוד מתוך בלוג

כיצד לבחור את ספק ה-CRM המתאים

כמו רוב ההשקעות הטכנולוגיות, בחירת ספקית תוכנה נכונה היא עניין חשוב ובעל השפעה גדולה על ההצלחה (או...

תקשורת נכנסת בקאלה

מערכת קאלה יודעת לרכז מידע לגבי תקשורת נכנסת וצורת ההתנהגות שלה תלויה במגוון הגדרות. ההגדרות הללו...

4 שאלות שכדאי לשאול בעת בחירת מערכת CRM עבור העסק שלך

כפי שיודעים רוב בעלי החברות, מציאת פתרונות לייעול תהליכים עסקיים יכולה לעזור מאוד בשחרור משאבים על...

שמירה ושיפור איכות הנתונים בעזרת מערכת CRM

אי אפשר לספק חווית לקוח יוצאת דופן עם נתוני לקוחות אשר אינם מדויקים או שלמים. עם...

עיתון הארץ מפרגנים: Kala היא הדרך

"פיתוח ישראלי לניהול אפקטיבי של העסק: Kala - מערכת לניהול, שיווק ואוטומציה אפקטיבית למגוון סוגי...

חיבור למרכזייה טלפונית

הטמעת מערך טלפוני היא צורך בסיסי בעסקים גדולים ובינוניים, ושילוב המרכזיה הטלפונית במערכת ה-CRM של...